فرماندار میبد گفت: اگر نمایندگان استان و شهرستان ها اعتقاد به صداقت و روح پاک مرحوم یحیی زاده دارند باید با عدالت رفتار کنند.

حسین فلاح در گفتگو با خبرنگار نارین نیوز اظهار داشت: با فوت مرحوم سید جلال یحیی زاده شهرستان های تفت و میبد فاقد نماینده در مجلس شورای اسلامی بودند که با پیگیری های انجام شده انتخابات میاندوره ای در حوزه های تفت و میبد ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: قبلا بحث هایی مطرح شده بود که شاید این انتخابات میاندوره ای برگزار نشود اما با هماهنگی وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی این امکان فراهم شد که این انتخابات در موعد اعلام شده برگزار گردد.

فلاح با بیان این مطلب که مرکز حوزه انتخابیه انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، شهرستان تفت است، خاطر نشان ساخت: داوطلبان و کسانیکه می خواهند به عنوان کاندیدا در این انتخابات شرکت کنند از تاریخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ لغایت ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ طبق شرایط با مراجعه به مرکز حوزه انتخابیه ثبت نام کنند.

وی با بیان این که به احتمال زیاد این انتخابات به صورت مکانیزه در شهرهای تفت و میبد برگزار می شود افزود: بحث مکانیزه شدن انتخابات میاندوره ای بسیار جدی است و امیدواریم شهرستان میبد در این مسیر کارنامه موفقی داشته باشد.

عالی ترین مقام اجرایی در شهرستان میبد، تعداد عوامل حاضر در پای هر صندوق را به طور میانگین بین ۱۶ تا ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: قطعا منابع بودجه ای برگزاری این انتخابات نیز توسط وزارت کشور تامین و از طرف استانداری تخصیص می یابد.

فرماندار میبد با درخواست از همه ادارات و دستگاه های مرتبط درخصوص پشتیبانی و همکاری لازم در این زمینه تصریح کرد: مردم با حضور قطعی و حداکثری خود در انتخابات نماینده ای کارآمد در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان انتخاب می کنند.

وی در خصوص بحث های مطرح شده پیرامون تغییر در حوزه های اتنتخابیه استان نیز به خبرنگار نارین نیوز گفـت: در فقدان نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شواری اسلامی بین نمایندگان استان رایزنی هایی انجام شده و اعتقاد شخصی من این است که این رایزنی بین تابش، زارع زاده و جوکار بوده است.

فرماندار میبد تصریح کرد: علی رغم پیگیری های ویژه آیت الله اعرافی، و اعضای شورا و عوامل فرمانداری میبد، متاسفانه از آن جهت که کسی با نفوذ در مجلس نداشتیم با لابی هایی که در مجلس و دولت اتفاق می افتد پیشنهاد فعلی نیز در کمیسیون مطرح شده است که میبد با یزد و اشکذر با دو نماینده باشد که این بدترین حالتی است که احتمال می رود اتفاق بیفتد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی در این رابطه ارائه داده ایم، من جمله اینکه با توجه جمعیت نزدیک به یکصد هزار نفری شهرستان میبد به عنوان پرجمعیت ترین شهر بعد از مرکز استان و وسعت سرزمینی ۴ برابر شده این شهرستان و رشد جمعیت بالای دو و پنج دهم، میبد باید دارای یک نماینده مستقل باشد.

وی با بیان اینکه میبد به مرکز مبادله تجارت در کشور تبدیل شده است، افزود: این حق ماست که یک نماینده مستقل داشته باشیم، چرا که میبد از بسیاری از شهرهای دارای تک نماینده جلوتر است.

فلاح با تاکید بر این نکته که همه بزرگان شهر این موضوع را پیگری و دنبال می کنند اظهار داشت: اگر دوستان احساس می کنند خواسته ما زیاده طلبی است به ما بگویند و اگر زیاده طلبی نیست آن را لحاظ کنند.

فرماندار میبد در پایان گفت: البته این طرح هنوز نهایی نشده است و در حد طرح موضوع است اما نمایندگان استان و شهرستان ها اگر اعتقاد به صداقت و روح پاک مرحوم یحیی زاده دارند باید با عدالت رفتار کنند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا